January 16, 2009

Pagi yang gelap kini sudah terang

Alkisah, taib...maka tersebutlah alkisah, taib, hish, taib tuh nama bapak muslimlah, pang...




En Muslim @ Wak Gorkong according to Najib (sekadar hiasan)

Maka tersebutlah alkisah pada Jumaat lps boss kucingku melalui si bulu di perut tuh secara tidak langsungnya memerintahkan para ADO sekalian untuk bersama2 memeriahkan majlis gotong royong secara serentak di seluruh negri dan daerah pada hari Ahad. Demi menerima watikah perintah duli yg x peduli ngan rancangan hamba marhain lain ini, aku pon teruslah menghubungi en Najib di talian 161 utk bersama2 memikirkan tindakan yg perlu kami ambil ini. Alkisahnya, beliau telah mempertikaikan kelogikan perintah tersebut memandangkan memonya sudah di hujung2 kuku iaitu lewat ptg Jumaat. Tu pon slps dia mencarut berbakul2.


Atas slogan berkhidmat untuk negara, aku pon terus call Honda servis center utk membooking servis kete kesayangan aku. Sib baik sempat. So Sabtu aku dipenuhi dgn aktiviti menghantar kete utk servis dan memandu uji kete2 baru honda yg 3 model jer tuh. Memule try ushar City baru. Kat dlm show room jer dulu. Then call Sharon, sales girl mase amik kete dulu, buleh x test kete tuh on road. Dia kate ok. Maka aku terus memandu kete yg cambest tuh. Exterior, OK. Interior, OK. Naik bukit, OK. Kat traffic light, OK. Lps parking dia tanye, camne? tolaklah kelise tu tukar honda city. Aku kate, lain tahun. Sbb? interior dia nampak plastik sgt. Pepun tunggulah setahun lg, mesti ada pembaharuan yg lbh ketara kan. Enjin i-vtec? Alah, skangkan rege minyak tgh ok, pakai jerlah kete yg ada. Lagi pon 2 years free service tuh pon ade lg, bakpe terburu2 kan?


Tunggulah ko wahai Honda City i-vtec, masanya akan tiba...



Then aku masuk balik pejabat dia tanya kete aku dah siap lom. budak kaunter yg iras2 Mejar Hisham tuh kate lambat lagi. ape aku nak buat ek? ape lagi, ushar accordlah plak. Sharon...bile masenye i dpt test drive Accord ek? "Buleh, I ambik kunci ye," dia jawab. Huh, besor hati aku sebeso lobang hidungku. Cheh, sengaja lambat2 masuk kete tuh. Aku ingat org lain pandang aku mesti menyampah kan? Maka tercatatlah dalam hidupku memandu kete Honda Accord 2.4, walaupon yang ada sticker 'test drive car'. Hish, apelah diorg x cabut jer sticker tuh, then bagi aku test drive sebulan ker, bagi voucher petrol barang RM500 ker. Rase drive kete tuh? "Manthop" no wonder Mr Kiroro nak sambar sampai dua bijik.

Apelah Acmar nih, ce klepet sticker test drive car tu then bg aku try barang sebulan dua, barulah aku consider nak beli ke tak...



"Terima kasih kepada en Najib yg sedang berduduk dgn megahnya...," ucap si Kerls. "Pundek ko gelak ye Sin," Najib menyesal menceritakan insiden itu kpd Husin.

Ahad, pe lg kalau x kena p gotong royong. Team aku kena kat taman sblh balai bomba Tanjong Karang. Team best sbb almost sumer drp PLB. Strategi? Aku call tok penghulu ptg Jumaat, mintak dia turun sama. Dia siap arahkan sumer ketua kg kat mukim TK join sekali. Manthop. Aku sampai jer terus pi tanam bunga. Kelaslah kan, cam YB lak. Then pi tgk oghang cantas pokok pelam kat tepi taman. Sambil mengangkat dahan2 pelam tuh dpt gak buahnye pat lima bijik. Kul seblas aku ajak team aku beransur. Tu pon stlh meninjau keadaan secara lintas lansung di Taman Rajawali (kerls) yg diketuai oleh en Najib. Heh, pahtu org taman sebelah ajak mampir sambil menghadiahi sayur sawi dan cili hasil program Bumi Hijau dan Laman dapur. Siap dpt kedondong and kopi segera lagi. Heavennyer...





"Memule kite tanam pokok, then tgk org potong pokok, dahtu diorg akan bg pokok," Tok Hakim menyusun strategi. "Pokoknya, kita harus makan duluan dong."

"Aku heranlah, nape gambo aku x penahnye masuk dlm blog aku sendri? Asyik gambo org lain jer, kan?"





"Haa, yg ni mmg patut dipundekkan dan dikemakkan sbb kuat makan, kuat ngutuk, kuat ngelat, kuat klepet dan yg sewaktu dgnnya," "Tapi, nape kabur gambonye?" "Kan dia mmg kemak."



Demikianlah sahaja laporan daripada Haram Singh Dude untuk blog tuan2 semua (sambil angkat tangan).